29 augusti 2007

Tappade maskor



I somras lockades jag in i de tappade maskornas värld.
Jag träffade Efva's syster som även hon är en flitig pysslare. När vi sågs höll hon på att sticka en jättefin sjal, rektangulär med "tappade maskränder" på diagonalen.. Jag fattade inte riktigt hur det funkade.. Mina första test blev pulsvärmare i silke-tweed. Jag hade aldrig provat på att tappa maskor förut - inte med flit iallafall - men det är ju jättekul ju!
Jag testade att släppa maskor både ovanför ett stickat hål och över ett vanligt omslag. Bägge sätten funkar bra tycker jag. Jag provade även att sticka in pärlor i de maskor som sedan släpps - riktigt fint, kanske kommer någon bild på det framöver.

1 kommentar:

karin nilsson sa...

berdeVilka fina saker/grejer du gör. Jag har suttit en bra stund och bara njutit!