22 oktober 2007

Lördagslyx

Jag var en tur till Västerås i helgen och som av en händelse var det just garnaffärerna jag visste var de låg. http://www.upplings.se/ I somras var jag på en medeltidsmarknad i stan och hittade härvan på bilden. Killen som sålde hade gjort allt från att klippa fåret, karda ullen, spinna garnet och färga själv!! Det känns nästan heligt - så jag lär nog tänka ett tag till innan jag bestämmer mig för hur jag ska använda det.. Tillbaka till Västerås så hittade jag ett silkegarn i en fyndkorg som jag tycker passar till. Alltid svårt att visa färg på bild.. Ett lyxigt nystan Rowan ull-garn fick bli mitt lördags godis. "Klart bättre än 1 kg lösgodis" känns som ett hållbart argument för priset.. Tror det får bli ett par långa pulsvärmare till mig själv.

Inga kommentarer: