9 december 2007

Fiskbens-stickning

En kompis ringde stickakuten för en stund sedan och undrade hur man gör när man ökar. Himmel vad svårt det är att förklara på telefon!? För att reda ut om vi pratade om slätstickning eller rätstickning kom hennes förklaring
- Inte det som ser ut som fiskben.
Har nog inte tänkt på det precis så, men det var ju en solklar föklaring av - Inte slätstickning.

Så en liten julkalenderrapport.

Kul både att själv sticka lucka för lucka
och att klicka runt bland bloggar och se
alla varianter av samma sak..

Det är nog inte bara mina stickkänsliga ögon
som gör att jag hittar julkort som just detta
..eller att jag fastnar för just det här hörnet
av NK's julskyltning.

Sticktrenden breder ut sig och det är härligt att se :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej

Vad roligt att du hittat till min blogg, alltid trevligt med nya bekantskaper, även om de bara är virituella :)
När det gäller att tyda mönster på engelska så är Calorimetry (mössalternativet på min sida) ett utmärkt nybörjarval. Med hjälp av ordlistan på stickamera.se så tror jag att du klarar det galant, det är så enkelt och ändå genialt :)
//Zooni
http://zooni.webblogg.se

Stickmoster sa...

Hej
Jag gillade julkortet med en stickad julhälsning. Är det din bild, eller?
Jag skulle gärna vilja ha den bilden i så fall, kanske den går att maila.

Men annars jättefin blogg, kommer att läsa den fler gånger. kram från Marie