6 december 2007

Julmysjunta med luftisar


Kom just hem från en mysig syjunta. Det lagades en halsduk, slogs in julklappar, kryddades apelsiner, virkades och fikades gott :)


Kvällens bästa var nog ändå frågan
- Ska jag göra en luftis innan jag vänder? från den tappra som just kommit igång och virkat. Att kalla luftmaskan för luftis tror jag är ett gott tecken, då är man på rätt väg! Själv stickade ikapp några lucköppningar i kalendrarna och kom några varv längre på mina pulsvärmare i fingarnet Rowan 4 ply soft. Det var ett sån't där onödigt lyxigt garnköp utan anledning för ett bra tag sedan som har fått legat till sig - Jättehärligt att sticka med, önskar att det skulle bli en kofta..
Jag testade för övrigt min mörkerstickningsförmåga på just de pulsvärmarna när jag satt två timmar i en mörk bil igår kväll - Nej, det var inte jag som körde! Enfärgat och runt runt på strumpstickor var nog en fördel, men ett par gånger fick jag paniktända och fiska maskor.

Dags för en plugghelg i Stockholm igen - Den magiska helgen när hemtentan ska delas ut.. :/

Inga kommentarer: