25 februari 2008

-Sooo sweet!!

Det kanske inte är just helgen man åker på dansläger som man tänker att man ska hinna sticka, men såklart packade jag med lite pyssel och se, jag fick en del gjort. Vantarna virkades färdigt precis när vi rullade in i Oslo, så nu ska de bara dekoreras lite.. Eftersom jag inte är den som begåvats med förmågan att sova länge på mornarna, tassade jag upp och hann i lugn och ro sticka några varv på min Candle Flame innan de andra vaknade och det var dags för frukost. Det kändes som en betydligt skönare start på dagen än att ligga kvar på den knakande luftmadrassen och önska att man kunde somna om.. Under en håltimme när jag tittade på en av de andra gruppernas lektion kom stickningen fram och en av de italienska lärarna som fick syn på det tyckte att det var - Soooo sweeet!! Jag vet inte hur vanligt det är med stickning i Italien..
- Vilken dans det handlar om?
- Lindy Hop :)

Det ljusa garnet är ett loppisfyndat tvåtrådigt ullgran och det svarta är drops alpacka. Jag virkade runt runt från skaftet till fingertoppen med fasta maskor i den bakre maskbågen med virknål 2,5.

2 kommentarer:

desiree sa...

Fina ränder!

Emmas dagar sa...

Härliga vantar!