3 februari 2008

Väl godkänd

Efter att ha stretat med restuppgifterna till sluttentan blev jag himlarns glad över beskedet VG som jag fick i veckan :) Halvfarts plugg och helfarts jobb var nog inget för mig. Glad att ha gjort det, men skönt att det är över. Som grattis till tentan fick jag den här boken av mamma och pappa – Virka muddar av Maria Gullberg – så himla fin!!


Dessutom fick jag semla och glada hejarop av kompisar på jobbet. Tänk så mycket firande för 15p, det värmer!

Jag hade tänkt mig riktigt gröna februaristrumpor, men så kom jag på att de nog ska bli en födelsedagspresent och hon jag tänker på är inte vidare värst grön. Inte för att hon är grå (!) men jag tror att de här kan passa. Jag chansar på att garnet räcker och stickar lite längre skaft än det är tänkt. Roligt och enkelt mönster.

Är igång med en kofta också. Svart frottégarn, efter ett väldigt knepigt mönster. Varken rätt garn eller masktäthet, så det verkar blir en fri tolkning. Återkommer när det börjar likna något.

För övrigt 1 har jag fått veta vem min hemlis är - alltså vem jag ska få skicka till... Spännande det här.
För övrigt 2 så fryser jag om fötterna eftersom jag lyckats få ett riktigt fult skavsår på lilltån och tassar runt barfota.

1 kommentar:

LenaL sa...

Grattis! Det måste vara tufft att läsa på halvfart samtidigt med ett heltidsjobb!

Sockarna kommer att bli jättefina, gillar den grå färgen till det mönstret!

Ha det så jättegott!