13 mars 2008

Chokladdoppat knäckebröd är en hit!

Vad har hänt sedan sist? Barbapappa
är klar och årsmötet är avklarat. Jag
sitter kvar i styrelsen, men känner ett
större engagemang från medlemmarna
så jag tror det här blir ett bra år för
Midtown Lindy Hop.
Veckan har varit lång, så en innedag på
jobbet passar jättebra imorgon och sedan
heeeelg.

Första dominostrumpan är klar.. ':P
Jag kan väl erkänna att jag inte är
jättesugen på att börja med den andra..
Det tog ett par omtagningar innan jag
blev nöjd med tån, men det slutade
lyckligt när jag stickade aviga maskor
på ovansidan. Jag tyckte det passade
bättre till de rätstickade rutorna.












Jag har stickat en rätstickad tusenfotings-boa som en kompis ska få i födelsedagspresent. Det är väl fel att kalla det sista-minuten-present när hon redan har fyllt va? Idén har jag fått från DoRedo, men jag fick se att Ilsefin stickar en liknande. Hoppas sticka en till mig själv också, så lika stor och fin som hennes...


Jag fick ett hemlispaket häromda'n!! Tänk att det är så kul att komma hem och se en post-avi på dörrmattan. Mörk choklad (som jag inte smakt ännu), choklad- och sesamdoppade knäckebitar (som jag genast knaprade i mig), tunnt ullgarn i en fin blå färg och mönser till sjalen Vinge och inbudan till en KAL. Såklart svarar jag JA :) ..snart.
Jag skickade ett litet paket till min hemlis också. Det blev ett litet i-väntan-på-paket så hon inte skulle känna sig bortglömd...

2 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

Himmla läckret med det optiska mönstret på dominosockorna!

Min tråd sa...

Vad fin din dominostrumpa blev! Var den knepig att sticka?