31 augusti 2008

Skolstart och pennfodral

Jag började skolan i måndags.
Linjen för konst och formgivning på Kävesta Folkhögskola. Så här efter en vecka börjar jag inse att jag faktiskt inte bara är där på studiebesök utan ska få vara där ett helt år.
Både klassen och lärarna verkar jättebra - jag tror att det här blir ett bra år!
En dag begav vi oss upp för de drygt 400 trappan till Kvarntorpshögen där vi gick en skulpturrunda och satt och tecknade lite.


När man går i skolan behöver man ett pennfodral och kanske inte helt otippad så gjorde jag ett. Det är krokat med virkade maskor runt och har fiffiga resårband att stänga det med. Det kanske inte är något man får nobelpris för, men jag blev väldigt nöjd när kom på det istället för dragkedja.
..och så har jag fått en bok, man kan väl säga att det blev ett byte mot en konsertbiljett!! Tack söta Ulle :)

Det har hänt gerjer här på bloggen också. Jag har fått både en utmaning och en utmärkelse ...och så många fina kommentarer - jag blir jätteglad!!

Inga kommentarer: