11 januari 2009

Grattis på 25-årsda'n!

En av tjejerna i klassen fyller 25. Hon är dessutom en av dem jag samåker med och inte nog med det, det är rent av hon som har själva bilen och kör den ...så nog är det på sin plats med en liten present. Hon är en rosa tjej så det blev ett rosa stickat och tovat pennfodral som jag tror kan passa hennes stil... Jag nålfiltade fast lite röd ull i ena hörnet..

Garnet är polar från järbo och stickorna nr.7.
40 maskor slätstickning nystanet ut blev lagom när jag kört det i maskin på 60 grader. 24 x 10 cm, passar bra till pennor eller vad man vill ha det till. Jag sydde ihop det i sidorna innan jag tvättade det, lät det lufttorka och sydde sedan i en dragkedja.

2 kommentarer:

annas alster sa...

Jag är säker på att hon blir glad!

Anonym sa...

Hejsan

Vad smart och fint :-)):-)). Hmm undrar om det går att göra nåt liknande till ett fodral för stickor??

Mari G i Nora