17 februari 2009

Bomullssjal till sommaren

Äntligen är den klar min birds eye-sjal i bomullsgarn. Det går lite i vågor hos mig, det där med att låta stickningar bli liggandes... I somras tänkte jag att det vore fint med en röd bomullssjal - Nu är det klar :) Jag började på den med tanken att det skulle bli en trekantssjal men snart ändrade jag mig och fortsatte sticka den rak istället. Avslutningen fick därför bli ytterligare en "snibb". Den är stickad på stickor 3 med tunnt virkgarn. Såhär i efterhan kan jag undra - varfördå!? men den blev väldigt fin och jag gillar verkligen både färgen och det här mönstret. Kanske ska den få en tunn virkad kant runt sig, kanske blir den isåfall rosa.. vi får se. En svensk översättning på mönstret har jag hittat här.

9 kommentarer:

PetraO sa...

Väldigt vacker sjal!

Anna sa...

Den är underbart fin! Det mönstret är så vackert!

Veronica Tingvall sa...

Den är verkligen supersnygg knuten. Annars också så klart...
Kram/Veronica

annas alster sa...

Vad fin den blev Emma, skönt att garnet räckte! Tack för igår, hoppas vi ses snart igen på stickcafé.

maria carlander sa...

skiiitsnygg! har inte varit så förtjust i det mönstret innan, men nu ser jag att det faktiskt är riktigt riktigt snyggt, tack!

teresa sa...

Vilken fin blogg!
Supervacker sjal, fin kofta (förra inlägget) mm, mm.

Anonym sa...

Vilken fin sjal! En tunn sommarsjal var ingen dum idé!
Ha det så bra/ Sommarfröken

Dödergök sa...

Vad fint! Jag har alltid tänkt att det där mönstret inte var för mig men nu ändrade jag mig, så vackert!

ylva sa...

MM jag håller med alla andra. har inte vågat mig på denna sjal då jag förstod att man var tvungen att "jobba" på avigsidan också. Alltså inge vilovarv..... Är det ett svårt mÖnster ? För jag tycker att den ser så fin ut. Är det svårt att sticka den i bomull?