21 oktober 2010

Fix färdigt!

Ibland kan det kännas lite trist när något man stickat på länge blir färdigt, men den här gången blev jag bara glad.. Enfärgat och slätstickning kan bli trist till slut och det som skulle bli en sommarkofta blev en oktoberkofta istället, men vad gör väl det. Mönstret är i grunden Alex som jag hittat hos Clara stickar, men som kofta istället för tröja och med lite eget maskantal. Den stickas uppifrån och ner. Garnet är ett loppisfynd. Bomull, lite kärvt och trådigt, men färgen som jag velat så om har jag iallafall börjat gilla nu :)
Jag visste redan innan att prickiga finbandet inte skulle räcka hela vägen, man jag ville så gärna använda det och hittade ett bomullsband i rätt färg som fick vara med och skarva. Ett spetsband som extra detalj på ena sidan blev fint.


13 kommentarer:

Ilsefin sa...

Vad fin koftan blev! Enkel och stilren, och kul med det prickiga bandet på insidan!

Efwa - Medea sa...

Superfint med det prickiga bandet och framförallt den lilla spetskanten!

TvåÄndsStickan sa...

vilken härlig kofta, går ju att använda till allt!

Clara sa...

Vad roligt att du använt mitt mönster som utgångspunkt!
Jag gillar verkligen din kofta, den är enkel på ett stiligt sätt, och prickarna och spetsen ger verkligen något extra.

Ing-Marie i Säter sa...

Säger som Ilsefin. Enkel och stilren. Nu ska jag titta på Claras tröja.

pia sa...

Så snygg!

Emilia sa...

Supersnyggt resultat (och läcker Batman)!

anna sa...

Görsnygg! Jag gillar tryckknapparna skarpt... tror du att samma modell gör sig i lite höstig ull?

ylva sa...

ÅÅÅH vad fint det blev! Riktigt hantverk! Jag beundrar kläder när de är så välgjorda både rättvänt och avigt!
Det är bara att gratulera till din fina kofta

Jeanette Nord sa...

Oj så snygg! Jag beundrar verkligen ditt tålamod. Jag tröttnar alltid mitt i....vet inte hur många halvfärdiga tröjor jag har liggande på lager. Trots att jag har gett mig själv garninköpsförbud tills jag stickat det mesta klart så tycks det inte hjälpa. I garnbutiken faller jag alltid för frestelsen ändå...och glömmer alla förbud och goda föresatser....suck!

Jeanette

emma sa...

Tack för alla fina kommentarer!!

Fru Purjo sa...

Snyggt! Gillar halslinningen...liksom det prickiga bandet :-)

Anonym sa...

Jättefin kofta:)