31 december 2011

Best of 2011

Under våren gick jag kurs hos Göta i Hallsberg och fick lära mig både hardangersöm och sollerösöm.
Till påsktävlingen stickade jag karusellen som först åktes av kycklingar...
..och sedan av alla möjliga djur..
Till sommaren blev fracken äntligen klar
..och i början av juli, var jag med på Nordiskt strikkesymposium på Färöarna!
Jag virkade en mormorsfilt...
...och stickade en brudbukett..
..till brudparet!
Efter att ha sett en dokumetär om streetart stickade jag sprayburkar - min form av stickgrafitti.
Jag har haft två utställningar under hösten, både på Kävesta och i Kumla. Om kumlautställningen blev det reportage på lokalnyheterna och det är fortfarande många som åker och tittar den :)

2 kommentarer:

Ulla sa...

Gott Nytt År

malin sa...

Råkade bara hitta din sida när jag fick för mig att jag kanske ska lära mig brodera (har snart stickat min första kofta).. är mammaledig och när knytet sover kan man ju faktiskt pyssla lite!
Blir ruggigt inspirerad av allt du gjort. Vad duktig du är! Önskar att jag var en tiondel så kreativ, eller flitig för den delen.. Men man måste ju börja nånstans! :) Så det är väl det jag gör.

Har du några oumbärliga råd till en som är ny på fältet får du gärna dela med dig!
Blev sugen att prova göra en brudbukett, då vi ska gänga oss i slutet av sommaren.. Kan virka något sånär improviserat.. men att sticka blad och så verkar inte helt lätt. Ska se om det kanske blir något liknande att starta upp senare i vår..

TACK för att du lagt upp allt detta, det var härligt att scrolla igenom och suga upp lite härliga idéer.
Ha det gott! #malin.