21 oktober 2012

Knappsöndag

Knapparna är på plats... Alla femton... När är det fint med många knappar och när blir det för många? Jag stickade den här koftan på stickor 5 och garnet är väldigt mjukt, vilket gör den ganska lös och då blev knapparna ganska tunga i förhållande till resten. På nåt vis är jag nöjd,  på nåt vis inte. Mönstret är från Knitty. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i rätstickning och därför sällan stickat det. I det här mönstret stod det typ "den här koftan går ganska snabbt att sticka - trots att den är rätstickad" ..och det stämde faktiskt (eller så berodde det på de stora stickorna). Kanske gör jag ett nytt försök med något annat garn, andra stickor och färre knappar - eller så lär jag mig gilla den här.

Det där med alla knapparna hittade jag på själv 
- i mönstret har den bara tre :)

3 kommentarer:

Fröken Pimpinett sa...

Jättefin kofta, och jag gillar alla knappar!

Pixi sa...

Jättesnygg , men håller med, har inte heller vart förtjust i bara rätstickning..kanske är ännu snyggare i slätstickning om du prövar sticka den igen.. Mycket passande med alla knappar =)

skapa och inreda sa...

Härlig kofta, fint mönster. jag gillar alla dina knappar :)
Annika