16 oktober 2012

Resten av garnet jag spann..

Jag blev ju som lite galen i att spinna i somras.. Mitt första garn blev ett par vantar och sen började jag  på ett par halvvantar också. De blev liggande, men nu är trådarna fästade och vantarna klara. Det blå garnet var det som blev över efter vantarna och det grå och röda spann jag av ull jag hade hemma.. 


Jag ville brodera något på dem och provade med både hjärtan och blommor utan att bli riktigt nöjd. Det slutade istället med korsstygn som jag sydde ett litet rött stygn över och så fick det bli. När jag var liten och ville ha något brukade jag säga att jag ville ha "bara nåt". 
Det var väl så det blev det här broderiet - bara nåt, men jag tycker det blev alldeles lagom.



Det här med halvvantar är ju lite lurigt egentligen, det är ju skönt att ha på sig, men det är ju fingrarna man fryser om ...iallafall jag. Med fingervantar under kanske, eller helt enkelt inomhus ..eller när det bara är lite lagom kallt... Snillen spekulerar...

3 kommentarer:

Futu sa...

Använd halvvantarna som "plockasvampvantar", de är utmärkt till ändamålet :-) Jag fryser alltid om fingrarna när jag plockar svamp men det känns bättre med halvvantar på.

ylva sa...

Fina , och alldeles lagom med lite "nåt" . När jag kör bil är halvvantar väldigt skönt , så man slipper den kalla ratten( saknar en rattmuff)

Fröken Pimpinett sa...

Fina vantar! Jag tycker broderiet blev alldeles perfekt - en guldkant som inte tar över helheten. Jag gillar ockå att ha halvvantar när jag kör bil.