6 augusti 2013

Fattigskogen!

Jag var på stickläger förra veckan. Onsdag till söndag på Fattigskogens vildmarksby, helpension och obegränsat med sticktid! Inget annat att hålla reda på än stickorna, mattiderna och att vrida på stolen då och då för att inte bränna sig i solen. Ja, det var precis så härligt som det låter. Det var premiär för min del, men jag åkte dit med Catarina, Louise och Camilla som är rutinerade på stället. Vi var totalt 37 deltagare, en härlig blandning av folk som gav varandra tips och smakråd på färger, garner och mönster, pratade, skrattade och trivdes. Tydligen har jag aldrig låtit så glad på telefon som när jag var där...
För det mesta satt vi ungefär så här, solen sken och vi spred ut oss på gårdsplanen, men ett par gånger blåste det upp och blev mörkt på himlen. Moln i alla färger och åskmuller som långsamt närmade sig och till sist flyttade vi in i storstugan.
Som sagt, massor av sticktid! Jag blev klar med min Devils Lake och började på en Pop spots. Sydde ihop några av mina virkade romber också, men sen snöade jag in helt på att spinna, återkommer om det.

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Det var himla roligt att få träffa dig där!