13 oktober 2013

Sticksöndag med SJ

Sadelskydd eller rumpskydd, sadelvärmare eller rumpvärmare, jag stickade iallafall på ett sådant på tåget mot Stockholm. Per Andersson verkar gilla min idé skarpt! 
I Stockholm blev det nästan två timmars väntan. Precis när jag satt mig med min fikabricka, inte på Vetekatten eftersom de öppnade 12, kom jag på att det var söndag! Loppis på Hötorget! 
Två kaffekoppar med fat, i plast med Stig Lindberg mönster. Jag har sett dem tidigare och nu slog jag till.
Sedan sushi och tvåändsstickning på tåget mot Härnösand. Jag hoppas damen mittemot blundade för att hon var trött och inte bara för att slippa se mig försöka bita av sushibitarna..
Här trodde jag att inlägget skulle ta slut, men precis när vi kom till Sundsvall avslöjade de att tåget inte gick längre förrän om en timme, då som buss. Tack för det! Jahaja, vi som planerat teater! Pappa fick agera taxi och jag fick se lite av Sundsvall. Jag kan rapportera att dödskallarna är poppis även här och att brobygget har kommit en bra bit. Hepp!

Inga kommentarer: