29 juli 2014

Varmaste varma!

Varmaste veckan nånsin stickade jag ett par tvåändsstickade vantar. Det kanske låter som en lite sådär idé, men eftersom man inte håller i stickningen på samma vis och det inte blir nåt stort bylsigt i knät så gick det bra. Jag behövde en bilstickning och hade en halv vante som legat länge. Det kan ju vara lite segt när nåt blivit liggande och man ska försöka komma ihåg och se hur man gjort, men det gick bra och det var skönt att bli klar med dem.
Grått och rosa tvåtrådigt garn på stickor 2,5. 
Jag stickade randigt med en tråd av varje färg och efter tre varv bytte jag plats på färgerna för att få lite ruteffekt. Istället för att minska på vartannat varv i toppen, så minskade jag på två och stickade ett utan minskning, för att få färgerna att stämma lite bättre.

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Vilka superhärliga vantar, grått och rosa - kanonfin kombination!