15 oktober 2014

Hjärtströssel

Kan ni tänka er, jag har stickat ett par vantar!? 
Jag nystade upp de här två blå nyanserna för ett par år sedan, närmare bestämt när jag precis hade köpt min carbonz-stickor. Jag vet inte om det var stickorna eller färgerna som gjorde det, men det blev liksom inte helt bra. Nu hade nystanen legat till sig och tillsammans med det ljusgrå så blev det ett par vantar den här gången. Jag tycker att det är så fint att en enda liten maska faktiskt blir till ett mönster, vantarna är som strösslade med små hjärtan.
Och rejäla timmerväggar är alla tiders att fota små stickningar på, som en flanellograf.
Tvåändsstickning på stickor 2,5.
Garnet är Kampes, Rauma finull och loppisfynd.

5 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Superfina vantar!

Monstermønster sa...

Ja, det er fint når enkle strøssler av masker blir mønsteret, enkelt og pent. Og gamle tømmervegger er fine bakgrunner.

Anonym sa...

Jättesöta vantar! Vad tycker du om Kampes garn?

ylva sa...

Nämen har du stickat ett par vantar? ;) hur fina som helst och ibland behövs inga invecklade tjusiga mönster för att det ska bli vackert . Ha en skön helg

Manduzana stickar sa...

Så himla fina!