15 november 2015

Stickhelg på Stegeborg


Förra helgen var jag med på Stickhelg på Stegeborg som Amanda/Manduzana ordnade. Det var verkligen en jättebra helg på alla vis och den här första bilden (trots att det är lite suddig) sammanfattar min helg ganska bra - God mat, kaffe och kakor och sländan.
Som på många andra stickhelger jag varit så köpte jag spinnfibrer första dagen och sen var jag ganska fast vid sländan. Den stickning jag hade med mig och som jag hade tänkt bli klar med var sjalen, men jag hade spunnit för lite garn så det räckte inte hela vägen.. :(
För de som ville så fanns det workshop i både dubbelstickning med Lisa och flerfärgsstickning med Dödergök och för oss andra fanns det massor av sticktid. 

För min del blev det här min nya kunskap - jag började på ett par strumpor från tårna för första gången. Ja, jag vet, några år efter alla andra... Tack Jessica!
...men sen vann laget jag var med i lördagskvällens quiz och då priset var ett flott strumpkit med Dödergöks mönster och Manduzanas handfärgade garn, då blev det liksom lite roligare att börja med det istället...

2 kommentarer:

ylva sa...

Vilket fint pris ! Ser jättefint ut och mysigt !

Manduzana stickar sa...

Så fint du skriver om helgen! :)